Ken je dat? Iemand schuift direct nadat je het connectieverzoek hebt geaccepteerd, een quasi geïnteresseerd berichtje je inbox in. Overduidelijk bedoeld om je een aanbod in de maag te splitsen. Ik kreeg er laatst ook weer een: van bladerdebladiebla, hoeveel tijd ben jij kwijt met je administratie?
Zoals je merkt aan mijn subtiele ondertoon, ik raak hier SUPERgeïrriteerd van. Denk: doe dit niet! Uit de 100 berichtjes haal je misschien 1 klant en de andere 99 zijn wellicht net zo geïrriteerd als ik. En dat betekent dat ze nooit een dienst bij je gaan afnemen laat staan je aanbevelen.
Dit is niet hoe het werkt met social media. Ook niet op LinkedIn. Ja, het is een zakelijk platform en ja, je mag mensen zeker een aanbod doen, maar niet meteen en niet zo lomp. Dan kun je het nog zo vriendelijk inkleden, geveinsde interesse vanuit een onoprechte intentie, ruikt iedereen van een kilometer afstand.
Jezelf laten zien. Mensen willen je namelijk eerst leren kennen. Zeker als je een dienstverlener bent.
Want die droomklanten willen:
Dus:
En hoe leuk je bent!
Dus ja, dat kost iets meer tijd dan je aanbod in iemands gezicht smijten. Maar het levert je wel klanten op.
Een zetje nodig? Schrijf je in voor het gratis Webinar: schrijven voor LinkedIn.
Foto: Pim Rusch van PR fotografie
Dat doe ik graag. Ik help sociaal maatschappelijk dienstverleners en coaches met hun online zichtbaarheid zodat ze heel aantrekkelijk worden voor hun droomklanten.
Vind je het spannend of weet jij niet goed hoe je het aan kunt pakken?
Laat mij jouw gids, inspiratiekanon én cheerleader zijn.
Plan vrijblijvend een strategiegesprek in mijn agenda, dan denk ik met je mee.
2 reacties
Goeie blog Jeanette! Leuk om te lezen en een heel raak punt. Nou vraag ik me eigenlijk af of jij behoefte hebt aan… 🙂
NEEEEEEEEEE! 😂 Dank voor het compliment Marc.