Waar moet ik in hemelsnaam over schrijven? Uit een klein onderzoekje dat ik hield op LinkedIn, blijkt dat gebrek aan inspiratie één van de grootste drempels is om regelmatig te posten. Voor mij een reden om daar eens iets over te schrijven.
Want of je nu net gestart bent of al wat verder in je ondernemerschap. Of je nu wel of niet heel precies weet wie jouw ideale klant is. Iets persoonlijks delen over jouw ontwikkeling, je onderneming en jouw vakgebied kan altijd. En dat zijn juist de posts die LinkedIngebruikers het leukst vinden om te lezen. Hier zijn negen onderwerpen waarmee je jouw writersblok in no time wegtovert.
Schrijf dat wat niet voor de hand ligt, waar je zelf van gaat kwispelen als je het over je vak hebt. Het is een mooie manier om te laten zien wie jij bent en hoe je aankijkt tegen dat wat je doet en wat je meebrengt als persoon.
Iedereen is gek op bloopers. Natuurlijk omdat het gewoon grappig is, maar ook omdat het je menselijk maakt. Vertel erbij wat je ervan hebt geleerd en je bent nog inspirerend ook.
Denk aan een bijzondere hobby of verzameling. Heb je dat? Dan is dit is een originele manier om de mens achter jou als ondernemer te laten zien. Zoek bijvoorbeeld naar een contrast in je uitstraling en jouw privé. Loop je altijd in pak en luister je naar keiharde metal, of ben je coach voor mensen met angsten en hou je zelf van de meest gruwelijke achtbanen? Deel er eens iets over. En lukt het je om een inhoudelijk bruggetje te maken naar je dienstverlening, extra kuddo’s voor jou!
Denk eens terug aan hoe je begon. Wat vond je lastig en hoe doe je dat nu? Dat zegt heel veel over jou als persoon en ondernemer. Ben je net begonnen? Dan schrijf je in de tegenwoordige tijd en kun je schrijven hoe je ermee omgaat.
Door deze vraag te beantwoorden, laat je jouw persoonlijkheid zien, op een manier waarop je toch zakelijk blijft. Want hé: LinkedIn is geen Facebook 😉
Is er iets dat je toch deed terwijl je het eng vond? Heb je jezelf op de één of andere manier overtroffen of verbaasd? Of is er een inzicht waarmee je verder kwam? Vaak lijkt jouw ideale klant qua persoonlijkheid op jou. Hen zal dit aanspreken en dat is wat je wilt.
Dit is er ook één in de categorie: nieuwsgierig makende funfacts. Een originele manier om een inzicht te delen. Het geeft daarnaast een klein kijkje in de keuken en hoe jij tegen dingen aankijkt.
Heb jij een vakgenoot die je tof vindt? Of een auteur met een visie waarvan jij denkt: had ik het zelf maar geschreven? Of een ondernemer die jij bewondert omdat je er dingen van leert? Kortom: iemand die jou op de een of andere manier inspireert. Heel leuk om hen eens in het zonnetje te zetten. En het zegt iets over jou en hoe jij de dingen aanpakt
Zijn er dingen die jij altijd op een bepaalde manier doet? Geef je altijd eerst de goudvissen eten als je op kantoor komt omdat je daarvan drie keer zo blij aan het werk gaat? Of mediteer je altijd een half uur voor een belangrijke afspraak? Of heb jij altijd stroopwafels in je tas als je een workshop geeft om mensen bij de les te houden? Dat zijn grappige en veelzeggende weetjes.
Schrijfze! Wil je dat ik je bericht zie en van een duimpje voorzie? Tag me vooral, vind ik leuk. https://www.linkedin.com/in/jeanettebenschop/
Wil je een inspirerend schopje over de schrijfdrempel? Vrijdag 27 oktober geef ik weer een gratis webinar van 14.00 – 15.00uur. Meld je aan via: https://jbcommunicatie.nl/webinar-schrijven-voor-linkedin/
Wil je dat ik eens met je meedenk? Plan een gratis strategiegesprek https://jbcommunicatie.nl/contact/#afspraak.
Of schrijf je in voor één van de workshops of cursussen.
(foto door Beau Rotteveel)